OT Internet

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Listopad 6 16:53:29 CET 2023

Ještě OT k tomuto OT.

Když chodím nebo jezdím na kole, tak rád pozoruju technickou infrastrukturu.
A tak vidím, jak se v průběhu času se upgradují transformátory. Spíš
mimo města, ty na sloupech, na které je vidět.
Protože je evidentně tlak na zvyšování odběru, a protože nová trafa jsou
asi dost drahá, tak mnohá z nich dostala "batoh".
Přibylo na nich dodatečné olejové chlazení a externí nádrž na ten olej.

Což bych řekl, že znamená, že to trafo pak pracuje dost přetížené a
následky toho se tlumí zvýšeným chlazením.
No a důsledky (asi, mým zemědělským pohledem) pak jsou, že někde jsou
problémy s padající sítí.
A že v nových regulovaných poplatcích se zvýšila sazba za krytí ztrát v
síti.

PL