Re: [OT] Re: Tester nabíječek na auta.

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Listopad 5 14:06:12 CET 2023


Rychlost degradace skladovaných Li.. aku klesá s hodnotou SOC. Pokud 
samovybíjení, nebo vlastní spotřeba zařízení nezpůsobí, že z těch 10% na 
jaře bude -10%, tak to těm baterkám jen prospěje.

PH

Dne 05.11.2023 v 0:20 Zdeněk Aster napsal(a):
> No to mě baví, když člověk řeší s někým kdo si pořídl FVE aby ušetřil, 
> takže
> největší bomby co si myslí je. Že to co jim ukáže panel co vyrobil ze 
> slunce, tak
> to násobí kW/Kč a že tolik ušetřili, to že to má nějaké celkem 
> význámné ztráty,
> jim radši dodavatel neřekne.....
>
> A pak jim klidně pro změnu řekne, že baterka může být na SOC 10% přes 
> zimu,
> že to nevadí, vždyť je to baterka bez paměťového efektu.....
>
> Jsem zvědav jaké vznikne po čase peklo s těma baterkama, když se k 
> tomu lidé
> chovají dle doporučení takto...
>
> Zdeněk Aster
>
> Dne 04.11.2023 v 22:00 AZE napsal(a):
>> "Že místo nabíjení auta k němu někdo připojil jenom diodu a odpor
>> a tím ho obelhal."
>> Daleko horší je to, že uživatelé, ve většině případů elektro-laici, 
>> jsou obelháváni a jsou jim dodávány, předražené a navíc dotované 
>> primitivní přístroje vydávané za to, co nejsou.
>> aze
>>
>>
>>
>> -----Původní zpráva----- From: Petr Labaj
>> Sent: Saturday, November 04, 2023 2:36 PM
>> To: hw-list na list.hw.cz
>> Subject: [OT] Re: Tester nabíječek na auta.
>>
>> [OT]
>> Když se dělají takové simulátory, tak mi je vždy těch zařízení líto.
>> Wallbox má jako své poslání to, že bude nabíjet auta a pomáhat
>> v elektrifikaci dopravy a tím zlepšení světa.
>> Je to jeho životní mise a nejvyšší cíl.
>>
>> Velké množství z nich nikdy naplnění svých snů nedojdou, protože
>> byli pořízeni jen pro vylomení peněz z dotace.
>>
>> No a když se teď nějakému splní jeho tužby a on bude mít konečně
>> pocit naplnění své existence, tak se nakonec ukáže, že je to podvod.
>> Že místo nabíjení auta k němu někdo připojil jenom diodu a odpor
>> a tím ho obelhal.
>>
>> PL
>>
>> *********************
>>
>> Dne 4.11.2023 v 9:29 xPablo napsal(a):
>>> V podstate mate pravdu, "jenom" nezapomente pripojit tu seriovou 
>>> diodu, jinak by wallbox mel zacit hlasit chybu Diode check - 
>>> nejjednodussi simulator auta je dioda s odporem do serie, ale 
>>> wallboxy, ktere jedou striktne podle normy nejspis odmitnou spustit 
>>> nabijeni, protoze nedojde k prechodu pres vsechny stavy (A - C). 
>>> Trochu vim, o cem mluvim, protoze jsme nabijecku vyvijeli, vcetne 
>>> podpory OCPP...
>>>
>>> Pavel Brychta
>>>
>>> Dne 03. 11. 23 v 15:30 Martin Hanek napsal(a):
>>>> Tak si odpovím sám, kdybych napřed hledal, tak to zjistím bez 
>>>> ptaní, ale kdyby to někdo hledal.
>>>> Pro simulaci auta stačí:
>>>> - pouze jeden odpor mezi pinem PP a PE, který určuje schopnosti 
>>>> nabíjecího kabelu - např. odpor 1k5 znamená max. 13A
>>>> - 2 (nebo 3) přepínatelné hodnoty odporu přes diodu mezi pinem CP a 
>>>> PE, toto určuje stavy auta
>>>>
>>>> Na tomto obrázku je auto vlevo jako EV: 
>>>> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png
>>>> Stavy pinu CP proti PE:
>>>> - odpojení pinu CP se simuluje stav A - auto nepřipojeno
>>>> - připojením pinu CP přes 2,74k se simuluje stav B - auto 
>>>> připojeno, ale nepřipraveno k nabíjení
>>>> - sepnutím S2 a připnutím odporu 1,3k paralelně k 2,74k (paralelní 
>>>> řazení dává 882R) se simuluje stav C - auto připojeno, připraveno k 
>>>> nabíjení, ventilace není nutná
>>>> Pokud se místo odporu 1,3k použije odpor 270R, tak se simuluje stav 
>>>> D - stejné jako C, ale ventilace je nutná.
>>>>
>>>> Martin Hanek
>>>>
>>>> Dne 03.11.2023 v 9:56 Martin Hanek napsal(a):
>>>>> Tak pokud to chápu dobře, PWM generuje nabíječka a auto přes diodu 
>>>>> připojuje odpory:
>>>>> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png 
>>>>>
>>>>> Pak ten simulátor auta bude jednoduchý.
>>>>>
>>>>> Martin Hanek
>>>>>
>>>>> Dne 03.11.2023 v 9:46 Martin Hanek napsal(a):
>>>>>> Dobrý den,
>>>>>> nevíte o nějaké, projektu DIY testeru nabíječek na auta? 
>>>>>> Potřeboval bych simulovat elektrické auto, aby se nabíječka 
>>>>>> spustil a začala nabíjet.
>>>>>> Doporučili mi: 
>>>>>> https://www.ghvtrading.cz/produkty/fluke-fev300-adapter-pro-testovani-nabijecich-stanic
>>>>>> Koukám do manuálu, tak složité se mi to nezdá, v podstatě se 
>>>>>> přepínači přepínají nějaké odpory na signálech PP a CP proti PE.
>>>>>>
>>>>>> Proximity Pilot (PP) State (Cable Simulation)
>>>>>> The adapter simulates the current capabilities with different 
>>>>>> resistances connected between PP and PE conductors. See Table 2 
>>>>>> for the correlation between resistance and current capability of 
>>>>>> the charging cable.
>>>>>>
>>>>>> Control Pilot (CP) State (Vehicle Simulation)
>>>>>> Vehicle states are simulated with different resistances connected 
>>>>>> between CP and PE conductors.
>>>>>>
>>>>>> Na CP je ještě nějaké PWM signál s různými úrovněmi
>>>>>> Control Pilot function uses Pulse Width Modulation (PWM): The 
>>>>>> purpose of this CP function is communication between a charging 
>>>>>> station and a vehicle. The duty cycle of the PWM Pulse Width 
>>>>>> Modulation signal defines the maximum available charging current.
>>>>>>
>>>>>> Ten signál generuje kdo, nabíječka nebo auto?
>>>>>> A ještě jsou tam nějaké simulace chyb, ale ty nepotřebuji.


Další informace o konferenci Hw-list