Re: [OT] Re: Tester nabíječek na auta.

AZE aze na seznam.cz
Sobota Listopad 4 22:00:52 CET 2023


"Že místo nabíjení auta k němu někdo připojil jenom diodu a odpor
a tím ho obelhal."
Daleko horší je to, že uživatelé, ve většině případů elektro-laici, jsou 
obelháváni a jsou jim dodávány, předražené a navíc dotované primitivní 
přístroje vydávané za to, co nejsou.
aze



-----Původní zpráva----- 
From: Petr Labaj
Sent: Saturday, November 04, 2023 2:36 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: [OT] Re: Tester nabíječek na auta.

[OT]
Když se dělají takové simulátory, tak mi je vždy těch zařízení líto.
Wallbox má jako své poslání to, že bude nabíjet auta a pomáhat
v elektrifikaci dopravy a tím zlepšení světa.
Je to jeho životní mise a nejvyšší cíl.

Velké množství z nich nikdy naplnění svých snů nedojdou, protože
byli pořízeni jen pro vylomení peněz z dotace.

No a když se teď nějakému splní jeho tužby a on bude mít konečně
pocit naplnění své existence, tak se nakonec ukáže, že je to podvod.
Že místo nabíjení auta k němu někdo připojil jenom diodu a odpor
a tím ho obelhal.

PL

*********************

Dne 4.11.2023 v 9:29 xPablo napsal(a):
> V podstate mate pravdu, "jenom" nezapomente pripojit tu seriovou diodu, 
> jinak by wallbox mel zacit hlasit chybu Diode check - nejjednodussi 
> simulator auta je dioda s odporem do serie, ale wallboxy, ktere jedou 
> striktne podle normy nejspis odmitnou spustit nabijeni, protoze nedojde k 
> prechodu pres vsechny stavy (A - C). Trochu vim, o cem mluvim, protoze 
> jsme nabijecku vyvijeli, vcetne podpory OCPP...
>
> Pavel Brychta
>
> Dne 03. 11. 23 v 15:30 Martin Hanek napsal(a):
>> Tak si odpovím sám, kdybych napřed hledal, tak to zjistím bez ptaní, ale 
>> kdyby to někdo hledal.
>> Pro simulaci auta stačí:
>> - pouze jeden odpor mezi pinem PP a PE, který určuje schopnosti 
>> nabíjecího kabelu - např. odpor 1k5 znamená max. 13A
>> - 2 (nebo 3) přepínatelné hodnoty odporu přes diodu mezi pinem CP a PE, 
>> toto určuje stavy auta
>>
>> Na tomto obrázku je auto vlevo jako EV: 
>> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png
>> Stavy pinu CP proti PE:
>> - odpojení pinu CP se simuluje stav A - auto nepřipojeno
>> - připojením pinu CP přes 2,74k se simuluje stav B - auto připojeno, ale 
>> nepřipraveno k nabíjení
>> - sepnutím S2 a připnutím odporu 1,3k paralelně k 2,74k (paralelní řazení 
>> dává 882R) se simuluje stav C - auto připojeno, připraveno k nabíjení, 
>> ventilace není nutná
>> Pokud se místo odporu 1,3k použije odpor 270R, tak se simuluje stav D - 
>> stejné jako C, ale ventilace je nutná.
>>
>> Martin Hanek
>>
>> Dne 03.11.2023 v 9:56 Martin Hanek napsal(a):
>>> Tak pokud to chápu dobře, PWM generuje nabíječka a auto přes diodu 
>>> připojuje odpory:
>>> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png
>>> Pak ten simulátor auta bude jednoduchý.
>>>
>>> Martin Hanek
>>>
>>> Dne 03.11.2023 v 9:46 Martin Hanek napsal(a):
>>>> Dobrý den,
>>>> nevíte o nějaké, projektu DIY testeru nabíječek na auta? Potřeboval 
>>>> bych simulovat elektrické auto, aby se nabíječka spustil a začala 
>>>> nabíjet.
>>>> Doporučili mi: 
>>>> https://www.ghvtrading.cz/produkty/fluke-fev300-adapter-pro-testovani-nabijecich-stanic
>>>> Koukám do manuálu, tak složité se mi to nezdá, v podstatě se přepínači 
>>>> přepínají nějaké odpory na signálech PP a CP proti PE.
>>>>
>>>> Proximity Pilot (PP) State (Cable Simulation)
>>>> The adapter simulates the current capabilities with different 
>>>> resistances connected between PP and PE conductors. See Table 2 for the 
>>>> correlation between resistance and current capability of the charging 
>>>> cable.
>>>>
>>>> Control Pilot (CP) State (Vehicle Simulation)
>>>> Vehicle states are simulated with different resistances connected 
>>>> between CP and PE conductors.
>>>>
>>>> Na CP je ještě nějaké PWM signál s různými úrovněmi
>>>> Control Pilot function uses Pulse Width Modulation (PWM): The purpose 
>>>> of this CP function is communication between a charging station and a 
>>>> vehicle. The duty cycle of the PWM Pulse Width Modulation signal 
>>>> defines the maximum available charging current.
>>>>
>>>> Ten signál generuje kdo, nabíječka nebo auto?
>>>> A ještě jsou tam nějaké simulace chyb, ale ty nepotřebuji.
>>>>
>>>> Díky.

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list