Re: Jak je to s tím odcházením článků?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 2 11:02:00 CET 2023


No v tý starý baterce (10S4P 8 Ah) při zatížení s průměrem 8 A (max. 17) 
po dobu 0,5 hodiny, ubyly čárky z plných 4 na 1 (tomu odpovídá pokles ze 
42 na cca 35 V) a po 10 minutách stání zas vylezly na 3, tedy nad 39 V. 
Pak šlo jet dalších třeba 20 minut než byla znova 1 čárka. Takhle to šlo 
víckrát opakovat, než se dojde ke stavu 1 čárka bliká/nebliká, což je 
myslím 34/35 V.

Zároveň ale za celou dobu žádný článek nešel pod 3 V, protože při tom 
BMS prostě vypne výstup a hotovo. Podobně v nové baterce BMS vypíná při 2,9.

U nový baterky, s nominální kapacitou 15,5 Ah je ještě vtipný, že s tím 
SW řídící jednotky nepočítá. Zdá se, že počet čárek koriguje podle toho, 
že asi sleduje kolik odebrala z baterky. No a když je kapacita 2x větší 
než na ní napsaných 8 Ah, tak jsou dlouho 4 čárky, pak najednou 3-2-1 a 
na blikající 1 lze ještě jet přes 10 km, zatím nevím kolik.

PH

Dne 01.11.2023 v 7:52 Jan Kuba napsal(a):
> To měření vybité odložené baterky není až tak vypovídající. Mnohem víc 
> ukáže měření na zatížené a polovybité baterie, kde ty rozdíly bývají 
> markantnější díky různým vnitřním odporům. A měření kapacity. Já jsem 
> snad u všech mrtvých baterek našel článek, nebo paralelní skupinu, 
> který byl vadný. Někdy byl ten vadný blok kapacitně horší např. jen o 
> 20 procent, ale při testu na nabíječe. Pokud jsem článek zatížil 
> provozním proudem, bylo znát, že to nedá..
>
>
> úterý 31. října 2023 Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz> napsal(a):
>
>     Dobrý den všem,
>     na různých místech, včetně zde, jsem se dozvěděl, že v baterkách
>     do kol a koloběžek běžně odcházejí jednotlivé články, dokonce jsem
>     kvůli tomu začal vyvíjet silný aktivní balancer, ale nějak
>     zjišťuju, že to asi není tak častá záležitost.
>
>     Originální baterka mi po 2000 km s významnou částí v zimě, včetně
>     mrazu, jen "zlenivěla", má asi 7,5 Ah místo 8, jen je občas
>     potřeba udělat zastávku na 10 minut, čárky zas přibudou a jede se
>     dál. Na jaře jsem vyměnil za novou.
>
>     Nová, dost levná "Green cell", nebo tak nějak, 15,5 Ah za 6000,
>     zažila už taky přes 2000. V neděli jsem jí důkladně vybil taháním
>     kamaráda na longboardu, domů jsem se připloužil s blikající
>     poslední čárkou a řekl jsem si, že to je dobrá příležitost k
>     inspekci. Články měly od 3,329 do 3,359.
>
>     (Obě baterky mají pasivní balancer na max. nějaké desítky mA, tedy
>     jen kompenzace rozdílu samovybíjení. Myslím že u té GC psali 10 mA.)
>
>     Jaké máte zkušenosti vy?
>     A když někde článek odejde, pomůže výměna na dlouho, nebo je to už
>     jen malé prodloužení umírání baterie?
>
>     PH
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>     Hw-list na list.hw.cz
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>     <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20231102/9fe3cf55/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list