Re: OT: vodní filtr

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červen 30 21:49:02 CEST 2023

Nechcípla mu v pračce myš?  ;-)

Pereme v dešťovce už dlouho. A pračka 8 let stará je furt jako nová.
Mám jen nadzemní zásobníky (IBC nádrže).
Podzemní nemám, protože jsem v řadovce a byl by velký problém nějak na
zahradu dostat tak velký objekt.

V zimě je to nevýhoda, protože zamrzají. Tak na zimu dávám dovnitř do
sklepa dva 240 litrové zásobníky.
V létě je to naopak výhoda, protože voda je příjemně teplá na sprchování.
A při praní pračka nemá skoro žádnou spotřebu.

Chce to filtrovat vodu už při napouštění, a pak (případně) i při odběru.
Na vstupu mám mechanický filtr (kovové sítko na nudle, má takový akorát
průměr na hrdlo IBC nádrže).
Za ním pak látkový filtr ve formě zaslepeného rukávu.

Případné nečistoty jsou buď lehčí než voda (typicky pyl) nebo naopak
těžší (jemný prach, který déšť posbírá při průchodu atmosférou).
Takže to chce nasávací koš kousek pod hladinou.  Tedy plovák, na něm
zavěšený sací koš.

Filtrace na výstupu buď žádná (pro splachování nebo sprchování), nebo
ponožková (pro praní).
Ponožková filtrace znamená, že se na sací koš natáhnou 2 ponožky, každá
ještě ohnutá. Takže voda prochází přes 4 vrstvy látky.
Po praní se ponožky vždy důkladně propláchnou.

Dřív jsem používal bazénovou filtraci a tou jsou občas protáhl vodu v
nádrži, resp. mezi nádržemi.
Měl jsem i nakoupené věci na domodělný UV sterilizátor, abych se zbavil
sinic.
Ale pak jsem objevil kouzlo modré skalice a vše ostatní jsem zavrhl.
Modrá skalice, tedy měď, je prostě zázrak.
Pokud použijete max. 4 PPM skalice (tj. 4g na kubík vody), tak plníte
normu pro pitnou vodu (1 PPM mědi, modrá skalice obsahuje 25% mědi).
Měď je biogenní prvek, takže no stress.
A i při takto minimálním množství (maličká špetka vedle velké nádrže) je
pak ta voda jako z křišťálové studánky.
A to i v parném létě, kdy je opravdu hodně teplá.

PL