[OT] Akvaristika

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Červen 30 13:08:20 CEST 2023

Nějaký větší PC větrák a foukat na hladinu. Sníží to teplotu o 2 a více stupňů.
Pokud nemají krevetky dost úkrytu v nějakém mechu nebo jiné husté rostlině, postupně zase vymřou. Živorodky se postarají...

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Friday, June 30, 2023 1:00 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: [OT] Akvaristika

Přátelé,

dá se nějak vyřešit, když je v akváriu moc teplo? Topení má svůj termostat asi na 22, to funguje v zimě, ale teď v létě když mám doma někdy 28, tak je v akváriu taky 28...

(Mám doma klimatizaci, ale pouštím ji jen občas a nebudu si tu trvale chladit na 22...)

Pomůže vzduchovací kámen + kompresor? Teda ne proti teplotě, ale aby tam bylo víc kyslíku pro ryby. Teď tam mám jen filtr, který pravidelně čistím (nebo podle potřeby, když vidím, že voda málo proudí, tak ho vyndám a vyperu - mám do toho koše vloženou i síťku, aby nenasával malé rybičky nebo krevetky, tak ta se taky zacpe kalem a taky ji peru).

Nechcípaj hromadně, prostě občas nějaká (jsou to nenáročné živorodky), ale mám teď nově i krevetky a ty jsou asi víc choulostivé. Měl jsem je už před 2 lety, ale časem vymřely nebo se prostě ztratily (asi se o ně postaraly ryby).

Hned jak jsem si krevetky teď přivezl, tak krátce na to tam jedna zdechla. Ostatní jsou čilé a ryby je nenapadají, to bych si všimnul.

Ryby se postupně úspěšně množej, ale s krevetkama bych rád měl větší úspěch než minule.

Pavel Kadečka.