Mini PLC

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Červen 26 17:49:53 CEST 2023

Původně jsem sem chtěl dát odkaz na http://www.hypel.cz/ally-f,
jen tak ze srandy, zdálo se mi to drahé na hraní a velmi nepružné, ale
koukám, že od Pavla se to zase tak moc neliší, snad až na tu podporu,
kterou vám neposkytnu a Hynek patrně také ne. Potřebujete speciální
kabel a software, pár dní se budete seznamovat s tím jak to
naprogramovat, pár dní dělat pokusy a než to rozchodíte, budete patrně
trochu frustrován. Ale požadovaný časovač to opravdu umí.

Jestli Arduino trochu ovládáte, stačí typizovaná krabička na DIN lištu,
kus univerzálky, konektory, 4 optrony, tranzistor a dioda na spínání
relé, to relé, 7805, malé Arduino, trochu bižutérie okolo a za odpoledne
máte hotovo.
Ty PLC se vyplatí, pokud jich nasazujete hodně a/nebo mají spolupracovat
v síti. Nebo v průmyslu, jsou dost odolné a proto dražší. Na doma jeden
kus je dělo na komára.

Mrazík