Re: [OT] Chytré hodinky/náramek se skutečně fungujícím měřením tepu a krevního tlaku

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pondělí Červen 19 19:12:17 CEST 2023

zdravim,

já se s tím také setkal, v laboratoři mají studenti jednu z úloh seznámení s funkcí piezorezistivních tlakových senzorů, diferenční v průtokoměru, absolutní na měření výšky a relativní na měření krevního tlaku. zapojený paralelně ke klasické lékařské manžetě s budíkem... dovolím si větší přílohu..., obrázek jak to může vypadat, dva signály, jeden AC vazba a 5mV na dílek a druhý kanál DC vazba a 1V na dílek.  na tom zelením určí dle nějaké definice (systolický 50% amplitudy náběžná strana pulzů, diastolický 85% sestupná..) okamžiky kdy odečíst tlak z toho zeleného...
no a letos to právě porovnávali s hodinkovým měřením a někdy to celkem sedělo, někdy moc ne..
ono stačí, aby se člověk při tom měření trochu zavrtěl a tak křivka je hned celá divoká, asi to jde nějakým zpracováním signálu trochu urovnat, ale stejně to musí být trochu křišťálová koule...

ptal jsem se kolegy doc. Fabiána, jehož habilitační přednáška ( https://www.youtube.com/watch?v=hsAbgDOtels ) o měření tlaku je prý moc pěkná (já ji ještě neviděl..) a říkal, že zatím to podle něj moc exaktně použitelné není...

čvut má myslím nějaký patent na tohle měření, našel jsem teď:
Chod, J.; Zahradník, P., A Method of Determining Systolic and Diastolic Blood Pressure and the Unit for this Method, European Patent Office. Patent EP3010400. 2019-07-31.

na https://dspace.cvut.cz/   lze nalézt diplomku "Spolehlivost měření životních funkcí chytrými hodinkami" která se tím trochu zabývá..

v.

> Od: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 19.06.2023 17:22
> Předmět: Re: [OT] Chytré hodinky/náramek se skutečně fungujícím měřením tepu a krevního tlaku

Ja si myslim, ze to nic nemeri a spis to tlak pocita (odhaduje) na zaklade zadanych dat (vek, vaha...) a tepu, mozna pozna jestli clovek lezi nebo bezi atp.Ten oxymetr taky moc neberu, furt mi meri 100%, i kdyz jsem treba zrovna zdolal kopec a jsem na zdechnuti, to se mi nezda... Dne 19.06.2023 v 10:44 Aleš Filip napsal(a):
Dobrý den,

 Četl jsem jenom o jedněch hodinkách, které umí měřit tlak. Byly tam i obrázky, a normálně se u toho nafukoval řemínek. Hodinky se prodávaly v sadě se dvěma řemínky pro různé obvody zápěstí. Bez toho to asi měřit nepůjde.
 I když jsem se teď podíval do Alzy, a hodinek s měřením tlaku je tam spousta, i když tam míchají jablka s hruškama. Když si otevřete volbu "Chytré hodinky s měřením krevního tlaku" tak 90% ze zobrazených hodinek má měření tlaku, ale barometrického!

 S pozdravem,
--  Aleš Filip Kutná Hora http://xanadu.khnet.info <http://xanadu.khnet.info> Dne 19.06.2023 v 8:55 Petr Labaj napsal(a):No je to záhada.
 Není mi jasné, jak by ten tlak hodiny mohly měřit.
 Ale zase mi připadá divné, že by tam (více různých výrobců u více výrobků)
 uváděli něco, co se vůbec ani nepokouší měřit a co je tedy čistý podvod.

 Použití holteru má stejný problém jako měření doktorem. Víte, že jste měřený.
 A tělo podle toho případně vyvolá stresovou reakcí, což okamžitě zvedne tlak.
 Proto jsem chtěl ty hodinky nebo jiný mechanismus, který by měřil průběžně,
 aniž by zkoumaný objekt o tom věděl.

 Prostě odrbat Heisenbergův princip neurčitosti.

 PL