bezdrátový venkovní senzor teploty

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Červen 17 12:41:27 CEST 2023

Zdar,

V rámci nějakých změn jsem přišel o svůj senzor venkovní teploty, tak
přemejšlím, čím ho nahradit. Potřeboval bych něco bezdrátového, z čeho
dostanu hodnoty do něčeho počítačového.

První mne napadlo si vzít xiaomi kostičku. Ta je ale indoor a měří jen
kladné teploty. Trochu se bojím, že to ani alternativní firmware
nezlepší (nepotřebuji ty hodnoty na displej, jen aby to odeslalo po BT)
https://www.aliexpress.com/item/1005002401046796.html

O něco lepší jsou Tuya kostičky, ty o sobě tvrdí, že jsou wifi a že
fungují do -10. To by bylo o trochu víc použitelné. Ale zase nevím, co
si představit pod tím wifi? Předpokládám, že to bude trvat na tom, že to
bude posílat data do nějakého cloudu nebo tak něco. (koukám, že existuje
projekt localtuya)
https://www.aliexpress.com/item/1005005191622562.html

Další možnost je nějaké zigbee. Tady bych si musel pořídit gateway a
doufat, že z ní dostanu co potřebuji. Po pravdě - mám pramalé zkušenosti.
https://www.aliexpress.com/item/4000028865267.html

A případně "staré" 433MHz, nebo 868MHz senzory, které jsou drahé a skoro
nikdy se nedá najít, jakej mají protokol a jak je přijímat:
https://www.aliexpress.com/item/32881287544.html

Takže vlastně nevím, jakou cestou se vydat. Snad jedině si něco
vlastního postavit?

Má někdo zkušenosti s něčím zajímavým?

Díky