Re: Páteční kvíz

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Červen 17 10:24:18 CEST 2023

Bingo!
Dělali jsme v DDM pokusy se suchým ledem. A když už tam od rozbíjení
hadice zbyl ten smradlavej kelímek, zkusil jsem i tohle. A ano, dá se
použít skoro cokoli, první na kraji byla plechovka smradlavého ředidla
6000 a něco.

Ten pokles kapacity až na 10 % nominální, mě poněkud překvapil:-)
Starej Tesláckej dopad líp, jen 33 %.

Opačně překvapila nějaká AA baterka, pořád 1,56 V. Ale tuším, že s jiným
měřákem, s funkcí měření batarie, by asi dopadla hůř.

Ještě mě teda překvapila pomalost přpínání rozsahů C měřáku. Po zapojení
prvního kondíku, 220µ, to vypadalo že nic a už jsem si říkal, jestli
tohle není jeden z těch, co se do nich na měření C musí zastrčit
"kouzelná" krabička, čímž se z měření sondama stane poněkud méně
praktické měření zasunuté THT součástky.

S tím jsem si kdysi naběh. Hezkej měřák, splňoval všechna kritéria
včetně měření L a C, ... no ale ne SMD a krabička se samozřejmě časem
ztratila. Takže koupen měřák za tisíce Kč, praktická užitečnost ale
odpovídala stovkám.

Owon na fotce se naštěstí asi po minutě s 0 rozhod, že teda tohle je
větší C a změřil ho:-)
Jen je škoda, že v DDM máme starej, kterej se nepřipojí k nový apce a
stará nejde na novým Andoridu. Jinak by byly i grafy.
Existuje nějakej virtuál do telefonu, že bych si v něm pustil třeba 7
let starej Android a v něm tu starou apku?

PH