Re: [OT] Chytré hodinky/náramek se skutečně fungujícím měřením tepu a krevního tlaku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červen 16 21:42:14 CEST 2023

Děkuji za odpověď.

U mě situace podobná, jen místo mladého doktora mám starou paní
doktorku. Ale fajn.
Ten tonometr Omron máte předpokládám pažní, takovou ty šikmou škatuli na
stůl. Ten mám taky.

Byl jsem poučen (tou paní doktorkou), že první měření se má zahodit, pak
změřit ještě 2x a z těch dvou měření udělat průměr.
Já si to zjednodušuju a beru 2. měření.
Ale pocit z toho mám podobný jako Vy. V dokumentaci sice píšou vysokou
přesnost. Ale když si to změřím opakovaně po sobě za stejných podmínek,
tak rozptyl je značný.
Mám i tonometr na zápěstí, a ten ukazuje úplné hovadiny. Někdy
(výjimečně) se mi povede dosáhnout poloha, kdy to změří +- podobně jako
ten pažní. Ale to je opravdu zřídka.

U toho Omrona jsem zkoušel hledat, jestli není nějaká možnost zpřesnit
měření za cenu pomalejšího měření. Ale vypadá to jako zabetonované
zařízení, bez jakékoli možnosti nastavení.

Pokud byste se podělil s něčím podrobnějším o tom autogenním tréningu,
bylo by to moc fajn.
Případně i soukromě, ale možná by to zajímalo i dost lidí tady. Vysoký
tlak je myslím obecně metla dnešní doby.
Buď ho lidi mají, nebo si ho ještě nebyli změřit.

Jinak u těch prášků je mým favoritem Tonarssa.

V průběhu psaní mě teď napadlo: ten vzduch to vypouští přes přívodní
hadičku. Tak ji zkusím trochu zaškrtit, aby pokles tlaku nebyl tak rychlý.
Snad to ten měřák opravdu průběžně měří a nejen odhaduje z času.
Pak by se dal případně částečně zaslepit vypouštění ventil v té měřicí
škatuli.

Díky.
PL