Cesky rozhlas a Elektrocas v Technickom muzeu

balu balu na k-net.fr
Středa Červen 14 15:54:47 CEST 2023

no uplne nie. Vzorkovacia teoria plati vzdy. Filtracia je linearna
operacia, ak vzorkujem 8 MHz mam tam cele pasmo. Filtrovanim z neho
vyberiem niektoru zlozku, ale nezmenim jej frekvencne vlastnosti.

Podvzorkovanie je ina. Tam sa zamerne vyuzije aliasing a podvzorkovanim
rovno mozem urobit aj demodulaciu, takze napriklad ten signal v 8 MHz
oblasti viem navzorkovat aj tym 192 ksps prevodnikom. Musi ale byt
zachovana vzorkovacia teorema, t.j. vzorkovacia frekvencia musi byt
vyssia ako dvojnasobok najvyssej frekvencie informacneho obsahu v
povodnom signale.

Aj tym 192 ksps prevodnikom viem spravne navzorkovat signal 8 MHz so
sirkou pasma cca. 90 kHz. To ale nie je filtrovanie.