Cesky rozhlas a Elektrocas v Technickom muzeu

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Červen 14 15:48:56 CEST 2023

Aby som bol presnejsi, pisal som o kvadraturnom vzorkovani najcastejsie pouzivanom v SDR.
realne kazdy znich ma na vstupe max 96kHz.
Tych 8MHz je tam aj preto, ze nie je realne urobit na vstupe analogovy filter ktory idealne odreze vsetko
nad 96kHz. su tam ale aj dalsie problemy napr. rozny fazovy posun hlavne pri konci frekvencneho pasma
a tiez rozna amplitudova charakteristika ale to sa da znacne eliminovat v software

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Tomáš Hamouz
Sent: Wednesday, June 14, 2023 3:36 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Cesky rozhlas a Elektrocas v Technickom muzeu

To snad ne.
Vzorkovacé teorém platí bez ohledu na filtraci.
Představte si řadu stejných hodnot. Je to průběh DC a nebo kmitočtu fsample, pokaždé ve stejné fázi?

Tomáš

Co som cital nejake datasheety tak bezne audio prevodniky
povedzme 192kHz vzorkuju niekde okolo 8MHz a potom sa signal
filtruje napr. downsampling FIR na pozadovanych 192kHz takze u takychto prevodnikov
staci 192kS pre sirku pasma 192kHz. U tych rychlejsich to asi takto nebude tam plati co pises.

j.