Jak spravne logovat a neznicit medium?

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Červen 8 14:05:14 CEST 2023

Ahoj,

v rychlosti:
Existují docela hezké externí SSD:
https://www.mironet.cz/mediarange-mr1100-120gb-stribrna-externi-ssd-m2-sata-iii-tlc-usbc-r450mbs-w420mbs+dp513815/
Ty jsou dost často wear leveling
Existují také prázdné škatule na M2 disky, tam si člověk může i dost
laborovat:
https://www.alza.cz/ugreen-usb-m-2-b-key-ssd-enclosure-d7077653.htm
Nebo na 2,5" disk, ale zrovna neumím najít prázdnou:
https://www.mironet.cz/adata-sc680-240gb-cerna-externi-hdd-25-usb-32-gen-2x2-usb-32+dp451128/

A teď se vraťme k té SD kartě. To že tam je FAT16 tě nemůže zastavit od
nějaké kreativity. Vezmu karru, najdu nejdelší ne-fragmentovanej blok a
ve FAT vygeneruju soubor přes tento blok. Zjistím, že karta má block
size 4KB, takže zaokrouhlím na 4KB bloky, na začátek toho pseudo souboru
dám hlavičku, kde si to popíšu a dále ukládám už jen 4KB bloky. Zápis do
FAT ignoruji, protože ho nepotřebuji. Podle nějaké magické struktury
poznám, že tady jsou data a tady je neobsazenej blok. Trochu to
zkomplikuje čtení na tom PC, bude se to dát číst jen apkou, ale to už je
život.

Ještě bych si dovolil upozornit, na některá magická slova. Třeba slovo
RAMdisk je docela dobré. Onehdá jsme s Džinem dělali USB ramdisk.
http://mcu.cz/news.php?extend.3665

Z toho se dá použít informace, že jedna 4MB sramka R1LV3216RSA napájená
kondenzátorem v klidu přežívá několik dní.
https://www.renesas.com/us/en/products/memory-logic/srams/low-power-srams/r1lv3216rsa-5si-low-power-sram

Takže mastit data do SRAMky a ukládat je při dosažení 4MB, nebo poklesu
napájení pod 80% je taky možnost.