Re: Přístup k C++ DLL z Pythonu

Jindroush jindroush na seznam.cz
Sobota Červen 3 18:14:00 CEST 2023

U velkých projektů je prostě údržba to samé zlo - jde čistě o velikost a
explozivní růst závislostí, není rozdíl mezi jazyky.
Fáze překladu u Perlu/Pythonu je syntaktická, ta je úplně stejná, jen se
liší (a je jich víc) runtimové chyby, ale ty se ošetřují prakticky stejně.
A valgrind, to je uvažování z jiného světa (C/C++), kde je životnost
objektů a paměti to "hlavní" (zlo). To je ve skriptovacích / garbage
collectorových jazycích úplně něco jiného (tj. ty problémy jsou zcela jiné).
Jsem ASM/C/C++ programátor původně, ale dneska stejně všechno píšu ve
skriptech, protože život je krátký a C/C++ mi už dnes neposkytne
prakticky žádnou výhodu - ale to je specifickými problémy, které řeším,
kde (už) nepotřebuju nikomu nic distribuovat atp., tohle se bude lišit
podle cílové skupiny. Ale například napsat si samodomo nástroj v C, to
mi přijde jako cvičení v masochismu ;)

Jak už jsem tu psal jinde - mluvit o rychlosti "nástroje" nedává
samostatně smysl. Musí se uvažovat celý řetězec.

A ta poslední věta - dneska je programátor každý, protože jinak to
nejde. Uvidíme, zda a jak do toho zasáhne AI, protože mám obavu, že to
bude to samý, co manažování lidí - než jim to vysvětlím, mám to napsaný. ;-)
Zatím mi AI jen přepisuje moji sucho-angličtinu do květnaté a hezké ;)

J.