[OT] Akvaristika

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pondělí Červenec 31 09:16:59 CEST 2023

To postupný chcípání bývá příznak nevyhovujících podmínek. Nejdřív to nedají slabší jedinci a postupně i ten zbytek. Ale mohl by to být i nevyhovující odchov, kdy spousta ryb je už dneska přešlechtěná a během třeba půl roku vychcípají všechny a nedá se s tím nic udělat.
Jinak je lepší měnit menší objem vody, třeba 1/2 za dva týdny nebo 1/3 za týden.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Monday, July 31, 2023 8:34 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [OT] Akvaristika

No, akvárko bylo dost zarostlé řasami, takže když jsem si přinesl šneky, krmení tam měli spoustu. Jinak když nasypu rybičkám, hodně rychle to sežerou, počítám, že tam nic nezůstává. Pustěj se i do těch granulek, co mám pro krevetky, na ty zbyde sem tam něco, ale jsou dost pilné a neustále to tam pročesávají a něco hledají.

Fakt je, že teď tam už řasy nejsou žádné, šneci vyčistili i sklo. Řasami byly porostlé i spodní listy kytek, do těch se šneci pustili nejdřív, jenže postupně užírají odspodu všechny listy; dřív jsem měl problém s kytkama, že rostly moc, tak jsem je občas musel protrhat a zkrátit (odspodu a přesadit), teď to vypadá, že tam za chvíli nebudou žádné kytky - proto jsem hodně šneků vyhodil, aby měly kytky šanci zase dorůst. Dospělé šneky jsem vyhodil všechny, při vypouštění vody jsem cíleně odsával i ty malé. Navíc nalezou do filtru, i když je v něm síťka (aby nenasával malé krevetky a rybičky, to se mi stalo kdysi když jsem si to akvárko pořídil), na ní zůstává nějaké bláto a oni to tam asi žerou. Tak další šneci padnou za oběť při čištění filtru.

Pokud jde o chcípání ryb, kdyby tam byl nějaký systémový problém, chcípaly by všechny, jenže tak to není - většina hejna je čilá, vesele plavou, při krmení se do něj pustěj, ale občas je nějaká apatická, někde schovaná "stojí" na místě, třeba někde pod filtrem (asi a by ji neunášel proud). Takže už vím předem, že dlouho nevydrží, někdy ji radši vyhodím dřív než bude po ní, aby se tam z mrtvolky nekazila voda. Jinak vodu měním docela často, resp. 2/3 vody jednou za 2-3 týdny. To by mělo pomoct, aby se tam nehromadily nějaké látky, včetně toho NO3, ne?

Ale včera ráno tam náhle byla jedna zdechlina a už na ní hodovali šneci, tak jsem ji tam nechal, ať si ji sežerou. Zmizela celá.

Krevetky mi za ten měsíc, co je mám, chcíply asi dvě (z 15), jedna krátce poté, co jsem si je přinesl, druhá tenhle víkend. A už jsou tam nějaké malé (cca 5 mm). Viděl jsem dvě, ale je to taková žoužel, že jich tam může být víc. Dokážou zalézt i mezi kamínky.

P.K.