Re: Vzorec s hysterezí

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Neděle Červenec 30 22:51:31 CEST 2023

Nesplňuje to přesně zadání, ale na ošetření výstupu "aby dobře vypadal" se dá použít jednoduchá dolní propust ve stylu

zobrazovaná_hodnota := 0.9 * zobrazovaná_hodnota + 0.1 * hodnota_ze_vstupu

Ale přeci jenom je to filtr, takže způsobuje zpoždění signálu.

Aleš Procháska

Od: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> za uživatele Martin Záruba <swz na volny.cz>
Odesláno: neděle 30. července 2023 19:16
Komu: Martin Zaruba <hw-list na list.hw.cz>
Předmět: Vzorec s hysterezí

Mám proměnnou float A, která je výsledkem měření v reálném čase. Z ní mě
zajímá jen celočíselná část. Samozřejmě není problém desetiny useknout
třeba prostým přiřazením int I = A. Jenže pokud se hodnota A pohybuje
těsně okolo celého čísla, v důsledku fluktuace skáče I nahoru a dolu o
1. A já bych potřeboval, aby když už přeskočí o 1 nahoru, musela se
proměnná A snížit nejmeně o 1, aby I skočila o 1 dolů. Napadá vás, jak
napsat vzorec, který by se takto choval?

--

Martin Záruba