Nie je referencia ako referencia...

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Červenec 30 22:14:13 CEST 2023

Kalibrace z jednoho čidla do druhého, se dá udělat i dost rychle.
Zákaldm je vzduch nahradit kapalinou, třeba IPA, nabo když je to
vodotěsné, tak vodou, na vyšší teploty třeba olej. Případně kontaktně,
třeba zabalit do alobalu, zmuchlat, slisovat a secvaknout kolíčkem, nebo
narvat do díry v Al bločku.

A na termistory se mi osvědčil Al bloček s tranzistorem, větráčkem a
dírou. (Peltiér by byl ještě lepší.) Do díry vodu a čidla, tranzistorem
vhodnou rychlostí projet požadovaný rozsah, větráčkem zpět a párkrát
zopakovat, uložit kalibrační křivky a hotovo.

Referenční čidlo je PT1000 kalibrovné na tání a var vody, chystám se
ještě zkusit tání Ga a Bi. To tání už jsou ale procesy na poměrně dlouho
a s hodně detailama.

PH