Co su to a preco su tie pretoky?

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Červenec 29 12:21:26 CEST 2023

No mě nic lepšího nenapadlo. Pokud je odběr, jde do střídačů co chtějí
(dovedou) zpracovat, aby nebyl odběr ze sítě. Co nedají panely, dá
baterka, dokud se nevybije na dolní mez. Pak střídače omezují odběr a
baterka zůstává na dolní mezi. Jakmile odběr klesne, jde přebytek do
baterek. Když se blíží 80%, začne PWM posílat proud do tělesa v bojleru.
Bohužel nastává stav, že jeden článek se blíží 95% a pak musí PWM
odebrat tolik, aby se nepřebil. Chtělo by to lepší balancer, který by
ulevil jen tomu jednomu článku. Zkoušel jsem to vybalancovat ručně, ale
za chvíli se to stejně rozjede. Pravděpodobně proto, že LiFePo mají
velmi plochou charakterstiku.

Pokud by hrozilo (zatím se to nestalo), že by se bojler přehřál, odpadne
stykač a kolektory přestanou dodávat proud. Asi by to chtělo mít možnost
odepnout jen část, teď to jde jen ručně shozením jističe. Měl jsem obavu
z toho, že jistič spíná stejnosměrný proud, ale na těch 80V to ještě
není tak hrozné. A stykač je 100A DC.

Martin Záruba