Nie je referencia ako referencia...

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červenec 28 16:55:22 CEST 2023

Teplotu měřím rád.
Mám různě po bytě natahaných spoustu teploměrů. Digitálních (DS18B20,
ADT7420),
něco mezi (TMP04) nebo čistě analogových (termistory).

Na více místech mám vedle sebe 2 různé. Průměruju  a zobrazuju na
desetiny C.
Pokud je dlouhodobě odchylka mezi nimi ta desetina, tak začínám být
nervózní.
Před nasazením samozřejmě všechny kalibruji podle jednoho svého "etalonu".

Potvrzuji slova pana Lukeše, na umístění v místnosti velmi záleží. Často
1/2 metru vedle
už je to teplotně jinak.

Samoohřev je velký problém. Třeba TMP04 při trvalém napájení dělá +0.8°C.
Takže zásadně spínat napájení a měřit řídce a krátce.

Pokud by některý můj teploměr měřil s odchylkou 5°C, tak by byl podroben
zkrácenému
řízení - dostal by ránu kladivem.

PL