kolik bude potreba vykonu FV panelu na celorocni "svetlovod" ?

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pátek Červenec 28 14:26:43 CEST 2023

Chcete měřit sllunko, nebo kolik vyrobí panel?

Výsedky jsou ponuré, Proud je skutečně přímo úměrný světelnému toku a
ten světelnný tok je u nás asi 100.000lx na slunku a pokud máte 1000lx,
což v místnosti je HODNĚ světla, no tak dává jen 1% původního prpoudu.
No a 1000LX je kolikrát i ve dne...

Takže u arduina stačí třeba měřák proudu s hallem, panýlek šlusnout a
měřit jeho proud. Pokud je to větší panýlek a dává aspoň 6V, tak můžete
místo hallu použít snímací odpor tak aby se využil rozsah převodníku při
Vref 1,3V.

Zjistíte si na slunku reálné maximum a pak už je to lineární závislost s
minimální chybou.

.... stačí si najít ve staré knížce pro fotoamatéry tabulku časů a clon
pro různé scény abyste mělli ppředstavu kolik světla vlastně kde je...