USB HS chirp, was: Problem s USB u modemu

wek konfera na efton.sk
Pátek Červenec 28 08:44:37 CEST 2023

Ako vravim, podla vysky toho K-chirpu, rozpojene je to medzi bodom merania a hostom, t.j. ak osciloskopom meriate na DPS, tak modem a jeho pripojenie je OK. Ak tam mate nejaky titerny konektor do ktoreho sa strka linuxovy modul, a meriate na jeho DPS strane, tak asi je problem v nom. Nebol by prvy ani posledny. Mal som take uz aj v takom tankuvzdornom konektore akym je DSub.

Moj pohlad na taketo problemy je, ze sa takmer nikdy neoplatia opravovat kvoli ich "jednotkovej" hodnote. Robim to preto, aby som sa naucil potencialny zdroj problemu. Niekedy je to o seriovom probleme, napr. nevhodna volba suciastky, tam sa to skutocne oplati. Niekedy su to vonkajsie ekonomicko-organizacne okolnosti (The Big Shortage, alebo zakaznik chce presne 20ks, neda sa z toho uhnut dohodou,  a kvoli jednemu nefunkcnemu ks by bolo treba spravit celu varku dalsich 20 z ktorych 19 bude trcat na polici rok kym sa predaju). Niekedy je to jednoduch prestiz a hrdost.

A niekedy to treba jednoducho vzdat.

wek

P.S. Aspon som si konecne nastudoval, ako ten HS funguje, takze zisk z toho mam teraz ja... :-)