kolik bude potreba vykonu FV panelu na celorocni "svetlovod" ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 27 01:39:01 CEST 2023

Zajímavý nápad, dodávat shodné množství energie a to měřit.

Já jsem si kdysi postavil měřák výkonu polovodičového laseru.
Ten jsem udělal s peltiérem a měřil, co vygeneruje.
Kalibrace proběhla pomocí laseru o známém výkonu.
Teoreticky bych to mohl zkusit i na slunce. Ale té dopadající
energie bude proti laseru hodně málo.

Jasně, že měřák třeba pomocí jedné solární buňky stejného typu
jako bude hlavní panel by byl optimální.

Teď při psaní mě napadlo, že ten dodavatel, co mi bude dodávat panely,
povídal, že mu nějaký borec najel vidlemi vysokozvihu do bedny
s panely a zničil mu je.
Tak se zkusím zeptat, jestli nějaký kus zničeného panelu ještě nemá.

Díky.
PL