Co su to a preco su tie pretoky?

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Červenec 25 21:23:12 CEST 2023

taková teorie k zamyšlení - mysleme si, že mám doma malou solární
elektrárnu. A protože je malá, tak je prostě jen na jedné fázi, vlastně
mám i malej barák (možná jen chatku) a tak mám malou spotřebu a jsem
připojen jednofázově jističem 1x10A. To je docela legitimní představa
podle mého názoru.

A pak mám souseda a ten je na tom podobně. Oblasťák má trochu rozumu,
takže soused je na jinej fázi než já. Také má jen 1x10A.

A z druhé strany je druhý soused a ten je na tom tak nějak stejně.
Vlastně celkem běžná situace v zahradní kolonii, kde si každý dal na
střechu solár.

Tak to je přesně ta situace ne? Každej má 1f měnič a ve svém rozvaděči
řeší jen svojí jednu fázi, ale soustava to vidí jako normální třífázi,
respektive nevidí, protože měnič se stará jen o to, aby pokryl vnitřní
spotřebu chatky a neměl přetoky ven.