Jak osetrit externi vstupy?

Jiří Linhart hw.jirilinhart na gmail.com
Pondělí Červenec 24 08:53:52 CEST 2023

Nestačilo by jenom dat na vstup do série diodu, kondenzátor(oddělení ss
složky) a rezistor(ošetření proudu), paralerně za to  trisil na 8V, nebo
zenerovu diodu.

  tramzistorem nebo optočlenem napájeným ze zařízení jenom spínat.

Mohlo by se dát na vstup také něco laciného do patice jako NE555 a tu
při zničení jenom měnit. Samozřejmě za 555 ošetřit vstup do procesoru.
Je to obdoba optočlenu.

Záleží jak moc to má být chráněné.

Ještě by bylo dobré ošetřit i napájení proti zavlečenému přepětí.

JL