Jak osetrit externi vstupy?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Červenec 24 01:48:53 CEST 2023

Zdravim,

jak uz jsem se zminoval, stavim nejaky datovy logger. A abych si to
zkomplikoval a udelal to univerzalnejsi, vymyslel jsem si, ze by bylo fajn
logovani spoustet externim triggerem. Nohu na procesoru bych nasel, ale jak
to osetrit, aby mi nejaky dobrodinec do onoho vstupu nepustil omylem treba
merenych 60V?

Trigger musi byt mozne aktivovat uzemnenim (mechanickym kontaktem,
tlacitkem), takze zevnitr pristroje musi jit nejake napajeni. Jedine, co by
se mi asi zdalo jako dostatecne blbuvzdorne, je nejaky optoclen, stranu s
diodou mit napajenou pres oddeleny DC/DC menic, vstup mit osetreny diodami
proti zemi i proti napajeni - a v pripade nejakeho problemu holt v nejhorsim
vymenit ten menic a optoclen, ale uz ne zbytek elektroniky. Nevyhodou je
vlastni spotreba toho menice - cele to nekdy pojede i z baterek a kazdy
miliamper zamrzi.

Ted jak to pisu mne napadlo, ze by to mozna slo udelat to s trafem - poustet
do nej ze strany loggeru pulsy a merit jejich zatlumeni v pripade
zkratovaneho sekundaru (na kterem by byl prave ten spinaci kontakt), otazkou
je, jak by to bylo na strane procesoru meritelne.

Nenapadne nekoho, jak to osetrit rozumneji?

Diky za kazdy tip.

Pavel Kutina