modul indikace vybiti li-ion 1S / 2S blikanim ?

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Neděle Červenec 23 12:28:50 CEST 2023

Dobrý den, sám sice nemám rád, když se někdo mermomocí snaží donavigovat
tazatele úplně jiným směrem, než se tazatel ptá, ale sám si to tentokrát
neodpustím. Tohle jsem dělal pro kamarada:

Jeden jakýkoliv modul s ESP8266 já použil wemos D1 mini. Ten má v sobě dělič
na ADC kanálu, který ale rozsahem nestačí na liionku, takže jsem tam ještě
přidal jeden rezistor do série. Zároveň ta liionka celý modul přes 5V vstup
napájí (vlastní spotřeba stabilizátoru je dost malá). Do toho ESP8266
firmware ESPEasy. Stačí kábl s USB mikro a napálit to tam jde i přes webový
prohlížeč ( https://td-er.nl/ESPEasy/ ), případně tady https://github.com/
letscontrolit/ESPEasy

Ten firmware vám na tom spustí webserver, kde si vše naklikáte a
naskriptujete jednoducým skriptem. Konkrétně u toho kamaráda se to probudí
párktát denně a pokud je baterka pod 3 V pošle mu to na mobil zprávu přes
ntfy.sh (ono mu to tam teda monitoruje ještě kde co dalšího, teplotu, vodu v
sudu atd...)

To jen tak pro inspiraci, pokud je v mistě dostupná WIFI. Je to opravdu
minimum bastlení (k té destičce připájet přívodní káblík a jeden rezistor) a
žádné programování, jen klikání a velmi jednoduchý skript.

Lukáš Burda

---------- Původní e-mail ----------