Komplexní transfigurace hvězda - trojújelník

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Středa Červenec 19 19:51:29 CEST 2023

Ahoj,

v souvislosti s vedlejším vláknem bych rád probral čistě technický aspekt.

Na škole jsme se učili, že libovolnou 3f zátěž lze transfigurovat z
trojúhelníku na hvězdu a zpět. Umíte to někdo spočítat pro trojúhelník,
kde je kondenzátor a dva obrovské odpory?

Ze vzorečků mi připadá, že by to měly být dva dvojnásobné kondenzátory
zapojené do série s uzlem na N. A to by měl elektroměr změřit správně.
Ale pro komplexní impedanci jsem to nikdy nepočítal a kromě toho jsem na
dovolené a mám jiné starosti :-)

Tak jen aby z technické konference nevzešo nějaké faux-paux.

L.