Re: Elektroměr

Středa Červenec 19 18:41:33 CEST 2023

Jalovina při odběru mezi fázema? Tak to by mě nenapadlo. Předpokládám,
že při jednofázovém odběru musí elektroměr jalovinu ignorovat. Jestli
né, to už by bylo hodně špatné. Ale nějak nedokážu domyslet, co se
stane, když připojím indukčnost mezi fáze. Podle mě je to stejné, jako
když na obě fáze připojím indukčnosti proti středu. Asynchronní motor
připojený na nesymetrickou síť, to pak ano. Ale může být síť natolik
asymetrická, aby tohle mohlo nastat? No možná může, ale za to nejspíš
můžou solárníci, kteří se chtějí vyhnout problémům s měřením po fázích
tím, že celý barák připojí na jednu fázi :-)

No jestli máte nervy na boj s úřady, bude to jistě zajímavé. Ostatně jak
je to u připojení větších firem? Tam to je stejné jako u maloodběratelů,
tedy na dodávku do sítě musí mít povolení? Ve firmě děláme už 25 let
zařízení do baterkáren, převážně pro depa ČD, kde se dělá formování a
měření kapacity NiCd baterek. Při vybíjení baterky jde do sítě třeba i
10-20 KW. Občas někdo čistě teoreticky mudroval nad tím, že by na to
měli mít povolení, ale nějak se to přešlo a nic se neděje. V podstatě
jsme jim na to říkali, že zařízení energii nevyrábí, ale vrací tam tu,
kterou před pár hodinama odebralo. Jak jim to ČEZ účtuje, jsem se nikdy
nedozvěděl. Ale nikdo nikoho nezavřel a penále taky neplatili.

Anděl