Re: Elektroměr

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Pondělí Červenec 17 13:08:01 CEST 2023

Dne 12. 07. 23 v 13:17 Lubor Otta napsal(a):
> V rámci posuzování uplatnění solárních panelů v SVJ jsem prohlédl několik elektroměrů v domě, a mám dotazy:
>
> -Je pravda, že když na 3f elektroměru bliká symbol Lx tak na té fázi dochází k přetoku? U stojícího výtahu trvale bliká L2. A je zpoplatněn?

Teď jsem zrovna něco hledal u elektroměru landis + gyr E650 a psali tam že
blikající Lx značí nesprávný sled fází - ale nejspíš to myslí, tak, že
blikají všechny najednou.

https://www.egd.cz/sites/default/files/2018-09/landis-gyr-e650-zmd-310-ct-44-2409-s3a-b32-moo-mop-nn.pdf

Co tam máte za elektroměr? Já mám na svém (Daisy ADX12A od ČEZu) přimo
"tarif" P (vedle T1 a T2), do kterého se načítají přetoky.

https://www.cezdistribuce.cz/cs/pro-zakazniky/potrebuji-vyresit/elektromery-a-odecty/pruvodce-elektromery

Jinak pozor na to, že klasický elektroměr má měřit (=účtovat) jen činný
výkon. Pro domácnosti určitě, u firem přesně nevím, nejspíš se to řeší až u
velkoodběrů.

--
Jan 'yanek' Bortl