Re: Li akumulátor 9V

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Červenec 13 16:35:35 CEST 2023

Žádná škoda, já s těma článkama nemám dobré zkušenosti. Mám několik 13400 (
500mAh )  a 13300 ( 400mAh )
 Syn mi to nosí ze školy. Myslel jsem, že to bude dobrý zdroj pro malé
koptérky, které 1články používají.
Funguje to, ale po cca 10 cyklech je článek nepoužitelný. Kapacitně asi OK,
ale už nedá proud. Prostě se zvětší vnitřní odpor a je konec.
Ty články umí velké proudy, ale asi jen krátkodobě. Pokud se zatěžuje déle
( u té koptéry je to třeba 5A po dobu 5 minut )
tak je  z ní mrtvola. Nevím, kolik to papá v tý cigaretě, ale soudě dle
tenounkých drátků, které bývají naletované na páskové vývody to nemůže být
žádný závratný proud.

Nedavno jsem jeden ( ten menší 13300 ) implementoval do MP3 přehrávače, kde
originální pytlík byl vadný. Použil jsem novou ( koptérou nezničenou )
baterku
a nějak to nefungovalo. Interní nabíjecí obvod nevyhodnotí konec nabíjení a
MP3 stále nabíjí. Na nabití nestačí malý proud ( cca 80mA ) aby to dosáhlo
koncové napětí.
Přitom když jsem k tomu MP3  na zkoušku připojil 18650 článek 1,5Ah, tak ho
to nabilo a nabíjení se ukončilo.

A i když ty články z cigatet testuji na BT-3100 ukazuje to v režimu kdy se
měří kapacita ( discharge/refresh) dost rozdílné hodnoty  v rámci jednoho
článku.
Mám dojem a potvrzený kolegou modelářem, že ty články jsou optimalizované
pro "primární" využití a opakované nabíjení (a vybíjení vyšším proudem)
jim  nedělá dobře..

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>