C++ vs C, was: [komercia] Kniha o programovacom jazyku C

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červenec 13 10:30:53 CEST 2023

Dakujem, so zaujmom som si precital (pdf, nie kod), aj ked som vacsine
nerozumel :-)

Ono vela veci by bolo uzitocnych pre niektore konkretne pripady, alebo aj
mozno vseobecnejsie, ale jednoducho ked ich je privela, tak sa stavaju
pritazou lebo si to clovek nedokaze vsetko pamatat. Ten syntactic sugar je
v mnohom prave toto, je to zaujimave a uzitocne ale treba si pamatat ze
ako sa to pouziva, a to nielen pri pisani, ale aj pri citani.

A u mcu sa to zhorsuje tym, ze si treba pamatat aj to mcu aj hardware
naokolo.

A tiez mi vadi to, ze ten C++ vznikol presne ako C, zivelne, bez hlbsej
analyzy resp. ignorujuc existujuci "stav vedomosti"; proste len ako
konkretne riesenie na konkretne potreby autorov v danom konkretnom
okamihu. Potom sa z toho snazi zvysok sveta vysomarit, ale vysledok je
kompromis. Ja s C++ v praxi pracujem malo a aj to je skor take C-- (t.j.
bez cohokolvek co je C++11 a novsie), ale neustale mam pocit, ze tie
vlastnosti, ktore mi skutocne pomahaju, su permanentne vyvazovane tym, ze
tie vlastnosti maju spustu nedostatkov a obmedzeni. Napr. dedicnost moze
byt aj fajn, ale neustale bojujem s tym, ze metody potomkov v niektorych
pripadoch velmi typicky su rozsirenim metody predka, a tak potrebuju
najprv volat tu istu metodu predka, na co neexistuje nejaky genericky
postup, treba to vzdy napisat explicitne.

A tiez mi vadi to, ze ten C++ rovnako ako C sa maniakalne snazi o setrenie
znakov v zapisoch (napr. & miesto AND) a recykluje klucove slova (napr.
static, ale aj & a * co mozno nie su slova ale su recyklovane) cim sa
stavaju kontextovo zavislymi, t.j. treba si precitat viac aby clovek
pochopil, o co ide. To znova stazuje citanie.

A u C++ je toto este zhorsovane tym pretazovanim operatorov (co je oboje -
aj recyklovanie, aj to ze si to treba pamatat) - ja rozumiem, preco to
pokladate za uzasnu vec, ale ja osobne to pokladam za obrovsku chybu, lebo
to robi programy velmi tazko citatelnymi. Inaksie povedane, v prostredi,
kde sa program napise a zabudne, je to mierna vyhoda; v prostredi, kde
program musi byt udrziavany dlhodobo, treba sa k nemu vracat a mozu to byt
rozni ludia, to moze byt obrovska nevyhoda.

Dufam ze toto ako prispevok do flame staci... :-)

wek

PS.  "delejte si s tím co chcete, ale neobteľujte me s tím, ľe to
nefunguje" *je* licencia... licencia nemusi byt typova... [reklama] ... a
pisem o tom aj v knizke :-) [/reklama]