Fwd: Re: [komercia] Kniha o programovacom jazyku C

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Červenec 12 17:20:21 CEST 2023

Chtěl jsem to nechat až na zimu, ale vyhrabal jsem ne příliš starý
projekt, vyndal z něj maso a po večerech začal vařit omáčku. Protože mi
v těch vedrech brzy došla inspirace, nahodím to sem hned
https://github.com/Kizarm/CubicSplines/blob/main/refman.pdf
třeba se někdo ozve a objeví něco dalšího.

Wek je odpůrce C++ a můj kód mu připadá kryptický. Mě to dosud tak
nepřišlo, ale když se na to podívám, je to asi pravda. Sám se divím, že
se mi do pouhých 4KiB kódu pro Cortex-M0 vešly zhruba dvě desítky
kravin, které v čistém C nejsou. Všechno je to spíš "syntaktický cukr",
v C-čku to jde vždy nějak obejít, ale jsou to věci, které mě nějak
zaujaly a tak jsem to musel vyzkoušet a když to fungovalo, tak to
používám. Třeba se to bude někomu hodit.

Co tam nenajdete a ani to tam dávat nebudu, jsou:
- operátory new a delete
   Ne, že by to nešlo, ale nemám to rád a nepoužívám to.
- výjimky
   Fakt nevím co s tím v bare-metal.
- RTTI
   To samé. Ani nevím co to je.

Kniha z toho nebude, něco snad ještě dopíšu, ale nemám na to dostatečné
pedagogické schopnosti. Nicméně shrnout své poznatky bylo užitečné i pro
mne. Nikdy by mě nenapadlo, že to moderní C++ je až tak moc odlišné od
čistého C.

Mrazík

PS. Je v tom i aritmetika volitelně v pevné a pohyblivé řádové čárce.
Sice jen výpočet polynomu, ale ono se s pevnou nic moc počítat nedá. I
ten polynom už u 3. řádu začíná postrádat smysl. A musí se u toho stejně
moc přemýšlet.