c: modf (xc8 microchip)

Středa Červenec 12 10:25:48 CEST 2023

Ja bych se pouziti typu float vubec nebranil, pokud neni mcu vykonove a
pametove na dorazu, zlepsuje to citelnost a udrzovatelnost kodu, aspon
ja, kdyz po letech vyhrabu projekt,  kde jsem se pokousel o celociselnou
aritmetiku, tak nez zase pochopim co jsem jak posouval....
Pro double zase neni na MCU moc prostoru a tomu bych se vyhnul, co to
jde, jedine snad na souradnice GPS, kde je float maly. Ale tam se zase
tedy hodi celociselna reprezentace v int32 ktera elegantne obejde
prilinkovani knihovny double, aspon pokud se to jen nekam prenasi a
neprovadi se se souradnicemi nejake vypocty, ale radeji s desitkovym
exponentem pro nazornost. Hodi se tam tusim 10E7, cili 3.7 cifer  pro
+/- 180 stupnu