Re: Hybridní solární měnič - obecný princip

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Červenec 11 21:07:09 CEST 2023

Mám 1f menic (je to v porovnani s vasimi kW menici skoro hracka...) Victron
12/230 500VA a ten má stand-by 10W. Takže těch vašich 4x4W neni zas tak
zle... Za celý den mi z baterie vyžere sám o sobě třetinu nasbírané energie
ze slunce a sám o sobe sežere více než večer spotřebují ty světla. Jelikož
mám menic připojený doma na světelný okruh a svítí se (v létě) jenom večer
třeba od 21:00 tak je celkem zbytečné, aby běžel celý den (přes den se
sviti jenom výjimečně a to at si bezi tech pár wattu z gridu). Proto jsem v
jiném vláknu řešil to rele/stykac. Podle denní doby a stavu baterie se
zapne a svetla se na nej prepnou a treba ve 0:00 se vypne a svetla se
prepnou zpět na grid. Teď ještě zjistit kolik žere ten elektronicky
prepinac a obvod, ktery ho bude ovládat...

Jinak v zimě je to cele skoro nepoužitelné. V lete na nabiti staci jeden
den (cca 5-6h) - pul dne mam panely ve stínu. Ale v zimě se mi baterie
nabijela i 10 dní (pořád byla mlha a zatazeno).