RE: Hybridní solární měnič - obecný princip

Josef Šíp sip na raab.cz
Pondělí Červenec 10 22:05:02 CEST 2023

Hybridni menic je pripojeny paralene k siti a chova se jako PROUDOVY zdroj.
(Jako sinusovy 50Hz proudovy zdroj)
Problemem jsou prechodove stavy, zapnuti, vypnuti vetsi zateze,
pak je pretok/dodavka nez to regulace srovna.

Třeba tady je blokove schema LF menice (s trafem)
https://www.victronenergy.com/media/pg/MultiPlus-II_GX/en/image/163ff05dcae1e7.svg

Všechny další funkce jsou pak dany firmwarem. Synchronizace ze siti, rychlost reakce na zmeny zateze,
rychlost odpojeni vstupu při vypadku site, kompenzace jalového vykonu, atd...
Tedy vse se muze menit dle verze fw....

Vyhodou hybridu je, ze nemusíte menic vykonove dimenzovat na max spotřebu, spicky pokryje sit,
menic je tedy levnejsi...baterie mensi...
Pokud chcete byt odpojeny od site, potřebuje zajistit aby spickovy odebirany vykon napr RD
byl nižší nez vykon menice, coz leze do penez..
(Varna deska, mycka, pracka , touba, ... mate 10kW když se blbe sejdou)

J.S.