RE: Hybridní solární měnič - obecný princip

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Pondělí Červenec 10 21:31:37 CEST 2023

Ne každý hybrid umí lehce běžet bez sítě. Navíc u 3F hybridů je výkon na
fázi relativně malý a tak by bez sítě ani moc dobře nedokázal chodit.

Provozuju Studer, taky hybrid a ten má v sobě relé které umí propojit grid s
výstupem měniče.
Toto relé dělá přesně to o čem mluvíš. Když je dost v baterkách tak se
rozepne a měnič jede v ostrovu, není možné udělat přetok. (jede 4-10měsíc)
Když je v baterkách málo, tak se přepne do hybridu a přetok asi udělat může.
Díky tomu že má měření proudu v sobě a ne pomocí modbusu a externího e-měru,
tak jej neudělá a stíhat to regulovat.
Zároveň v tomto hybridním režimu dělá to že část zátěže vždy bere ze sítě, o
to víc je šance že k přetoku nedojde.

Toto je možné jen díky tomu že je celý dům na 1F, měnič na to stačí (2x 4kW
v paralelním režimu) a měření je přímé v měniči.

Běžná instalace s 3F hybridem prostě tu síť aktivně potřebuje, protože
relativně často může mít na některé fázi nedostatek výkonu a na jiných zase
naopak přebytek.
Tzn občas sice pole dělá x kW, ale stejně to měnič neumí dodat do domu a tak
na jedné fázi přicucává a k tomu zároveň na jiné fázi dodáva ... :-(

Pavel