Re: Je tu někdo zběhlý v protokolu MODBUS, ochotný poskytnout konzultaci?

Zdeněk Aster zdenek.aster na seznam.cz
Neděle Červenec 9 16:02:27 CEST 2023

Adresace je moje, spíš jsem přemýšlel co je "dobře"... Ano zalezi to na me
Mám paměťový prostor organizovaný po bytech třeba 1kB (to je vlastně
jedno jak velký) a mám X možností.

1) ctu z adresy MODBUS adresa 0 16bit registr = pamet davam z adresy 0
velikost 1  byte
     ctu z adresy MODBUS adresa 1 16bit registr = pamet davam z adresy
1  velikost 1  byte

2) ctu z adresy MODBUS adresa 0 16bit registr = pamet davam z adresy 0 a
1   velikost 2  byte
     ctu z adresy MODBUS adresa 1 16bit registr = pamet davam z adresy
1 a 2  velikost 2  byte

3) ctu z adresy MODBUS adresa 0 16bit registr = pamet davam z adresy 0 a
1   velikost 2  byte
     ctu z adresy MODBUS adresa 1 16bit registr = pamet davam z adresy
2 a 3  velikost 2  byte

2) je rozhodne dost blbost, ale je to taky moznost
3) je asi pocitove nejcistci, ale blbe se dela for smycka respektive
musim adresu delit dvemi
     a je to trośku hure citelny ten kod
1) mi treba v tomhle pripade vyhovuje nejvic (posilam tam kod aplikace
pres bootloader)

A techto dilemat mam v pripade MODBUSu spoustu tim jsem chtel rict, ze
absolutne chapu
rozpolozeni tazatele, ale rozhodne nejsem asi ten co by mu dobre poradil....

Zdenek Aster