Re: Hybridní solár včetně dotace svépomocí - jde to?

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Pondělí Červenec 3 14:36:10 CEST 2023

Dobry den,
plne sohlasim s panem Andelem, kabely jsem si pod sadrokartony v podkrovi
nachystal sam podle projektu od dodavatele. Projekt urcite nebyl z kopirky,
mel jsem radu spocifickych pozadavku, ktere dodavatel v projektu zohlednil.
Instalace cele FVE probehla behem jednoho dne. Asi v 10 hodin prijeli tri
borci, kteri namontovali panely na strechu a v 15:00 odjizdeli. Vsechny
veci, co delali na strese mi detailne nafotili. Asi v 11:00 prijeli dalsi
dva, kteri namontovali menic, k nemu rozvadec a baterky. Nejvic problemu
bylo s komunikaci s mericim modulem v hlavnim rozvadeci, kde jsme si
nejdriv uplne nerozumeli s oznacenim vodicu v kabelu, ktery jsem jim
pripravil. Ale asi v 18:00 odjizdeli s tim, ze vsechno fungovalo. Takze vse
behem jednoho dne. S CEZem mam tu smlouvu elektrina pro solary a tarif D25,
takze 8 hodin nizky distribucni tarif asi 20 haleru za kWh. V noci, kdyz je
nizky tarif 22:00-4:00 tak menic vypinam a beru si zpet elektrinu za tech
20 haleru. Nabitou baterku si setrim na rano, kdyz se vari snidane. Od
zacatku kvetna uz mam u CEZu nasporeno asi 120 kWh, ktere spotrebuji asi az
v zime. Pres leto urcite jeste neco pribude. Jinak tu admistrativu s fondem
zivotniho prostredi, s CEZem, revizi a pojistovnou, bych sam resit nechtel.
Myslim, ze to za ty nervy nestoji. Lepsi je si ty penize vydelat cinnosti,
kterou clovek umi a zaplatit tem, co zase umi tohle a hlavne drzi v rukou
ta razitka.

po 3. 7. 2023 v 13:49 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>