Re: Hybridní solár včetně dotace svépomocí - jde to?

Pondělí Červenec 3 13:49:27 CEST 2023

Myslím, že vaše úvaha s distribučními poplatky je zásadně špatně. Každou
energii, kterou někdo vyrobí a je jedno, jestli je to Temelín, nebo FVE
u někoho na baráku, někdo spotřebuje. Tedy síť ji odněkud někam přenese
a distributor za to dostane zaplaceno. Takže i když se třeba zjistí, že
lze odstavit uhelnou elektrárnu, protože tu energii vyrobí někdo jiný,
výroba a spotřeba tady neustále bude a distributor z toho bude mít zisk.

Nemyslím si, že po tom, když si lidi budou dělat svojí energii, by
množství přenášené energie výrazně kleslo. Bude tady větší množství
elektroaut a až se tohle rozmůže, bude to velká zátěž pro energetiku.
Pak teprv bude potřeba posilovat vedení. Pokud se někde přenáší energie
v rámci baráku, nebo ve vesnici v rámci jedné trafostanice, jde to přes
dráty, které jsou tam zakopané desítky let. Prakticky nepotřebují údržbu
a náklady pro distributora na ten přenos jsou prakticky nulové. Takže je
v pořádku, když v rámci komunity budou distribuční poplatky výrazně
nižší, nebo žádné. Nikdo tady na nikoho nedoplácí, jen distributor
přijde o nezasloužené a bezpracné zisky. Jo a možná tady vznikne tlak na
to, aby si lidi dávali fotovoltaiku, ale ten tlak tady je už i teď.

Anděl