Chua circuit

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Leden 21 20:28:58 CET 2023

Když už se ve vedlejším vlákně probírá to bastlení, včera jsem narazil
na článek
http://nonlinear.eecs.berkeley.edu/chaos/A_Fast_And_Simple_Implementation_Of_Chua_Oscillator.pdf.
Vždy jsem si myslel že postavit obvod s chaotickým chováním bude dost
složité - např. Lorenzův atraktor se sice dá nasimulovat poměrně
jednoduše, ale postavit to jako obvod není zase taková sranda.
Tohle je úplně jednoduché, spice simulace je opravdu reprodukovatelná
viz. https://kizarm.github.io/trafo/wasm/index.html (poslední položka).
Uvítal bych, kdyby to někdo zkusil postavit a oměřil to. Původní zdroj
používá obvod 4007, což je zjevně nějaká stará vykopávka, ale patrně by
šly použít CMOS invertory do oscilátorů - ty s pouze jedním stupněm,
obvyklé CMOS mají většinou stupně 3, to by nechodilo. Mně se to prostě
nechce shánět.

Mrazík