RE: Radarové čidlo

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Leden 13 12:59:04 CET 2023

Zahltit asi tazko pretoze cez detekcnu diodu prechadza
Vyziareny aj prijaty vykon. Navyse rozdiel frekvenci e nie je ziadny
Len posun vo faze

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of jozem na volny.cz
Sent: Friday, January 13, 2023 10:32 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Radarové čidlo

Zdravím

Hádám, že je na vině permitivita té desky která je značně odlišná od vzduchu. Předpokládám, že deska je hodně blízko zářiči. Tak procento se odrazí, ale intenzita pole v té vzdálenosti je taková, že i to stačí přijímač zahltit. Nebo pokud má nějakou regulaci citlivosti, tak stáhne zesílení, takže užitečný odraz z mnohem větší vzdálenosti, odkud se vrátí méně energie, nevidí. Je to docela chytré. Má i "nulování", takže pokud se něco pohybuje konstantní rychlostí, tak to nevidí. Jen změny. Takový kus dielektrika v blízkém poli zářiče jinak dokáže docela zajímavé věci. Chodí to na vlnové délce 9,45 cm a tam už je docela duchařina. Léta jsem se staral o MMDS vysílač na 2,1 GHz, takže nějaké zkušenosti se systémem na podobných vlnových délkách mám. Nevím nezkoumal jsem, jestli to má nějaký ochranný interval, nebo jak to nazvat - asi ne. Staral jsem se o radar a ten vyklíčovával příjem na časový interval, který odpovídal vzdálenosti předpokládaného cíle. Takže silné odrazy od blízkých překážek ho nerušily.

Zeman