Listovica 22.12.?

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Pondělí Prosinec 25 21:11:33 CET 2023

>ale to nie je 999.976 35(71), ale 999.976 35 ± 0.000 71. T.j. od 999.975
>64 po 999.977 06

To je práve ono. Podle té ISO 80000-1 zápis 999.976 35 ± 0.000 71 neznamená
od 999.975 64 po 999.977 06, ale znamená to dvě hodnoty: 999.975 64 a
999.977 06. Známé také není interval.

>Hodnoty troch merani sa zhoduju na jednu cast z miliona, to nie je
>vzhladom na rychle meranie uplne zle.

To že se ty hodnoty nepotkávají (v nejistotách), to neměl být komentář k
samotným změřeným hodnotám nebo k dokonalosti měření. Pro tu mojí poznámku
je celkem jedno na jakém místě se potkávají. Jde o to, že pokud je rozdíl
dvou změřených hodnot stejné věci větší než součet k nim přidružených
nejistot, tak je velmi pravděpodobné, že je nějaká ta nejistota blbě určená
(tedy za mě jinými slovy to, co psal už wek). To neuvažování specifikace
multimetru jsem tu již zahlédl a netrpělivě čekám na revidovanou verzi,
protože to je tedy hrubka ;-) A pozor. Netýká se to jen metody přímého
měření odporu multimetrem 10x100 Ohm. Nepotkávají se vám ani modrá se
zelenou hodnotou. Takže nelze tvrdit, že tři výsledky jsou konzistentní, jak
píšete v odpovědi wekovi.

S očkáváním dalšího vývoje zdraví.

LB

---------- Původní e-mail ----------