RE: Expozimetr pro zvětšovák

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Prosinec 23 08:38:17 CET 2023

Neodpovím na vaši otázku, to ještě taky nemám úplně dořešené, ona ta logaritmická charakteristika potřebná pro expoziční hodnoty je tím svým obrovským dynamickým rozsahem pěkná mrcha. Ale pokud si chcete skutečně pohrát, pak doporučuju postavit svůj vlastní světelný zdroj do zvětšováku založený na matici RGB LEDek (musí se mezi to dát matnice, aby se světlo rovnoměrně rozptýlilo, ale funguje to krásně). Pak totiž můžete řídit nejen expozici, ale i gradaci pomocí změny barvy expozičního světla a papírů Mutigrade.
K tomu červené PWMkové světlo pro temnou komoru, termostaty, časovače pro vývojku atd. atd.
Zkrátka temná komora je pro hobby elektronika ráj na zemi 😊

Jakub Šerých