Dvojitý zdroj Nice Power SPS3010-2KD - negativní zkušenosti

Ladislav Kručinský ladislav.krucinsky na hermanicky-pivovar.cz
Pátek Prosinec 22 15:32:45 CET 2023

Zdravíčko kolezi.

Kdysi se tady někdo z vás zmínil o tom, že si objednal z Číny výše uvedený
zdroj. Jelikož se mi na pohled líbil a už jsem měl plné zuby tahání
dvacetikilového Mesitu, řekl jsem si, že je čas modernizovat i zakoupil jsem
jej také. Po prvotním osahání to vypadalo dobře, ale:

Někdy v průběhu používání se na levé půlce objevil proudový offset 40mA a od
té doby tam trčí pořád. Na se ještě dalo zvyknout.

Opravoval jsem kamarádovi celkem drahý soundbar a jelikož mi k němu nedal
adapter, připojil jsem ho na zdroj. A jak praví klasik "operuji, operuji a
najednou pitvám, pitvám." Soundbar, který předtím trpěl výpadky jednoho
kanálu zdechl úplně.

Dneska jsem zkoušel větší měnič 24VDC-230VAC a připojil ho na tento zdroj v
paralelním režimu (kvůli zvýšení proudu na 10A). Po několika zapnutích a
vypnutích se najednou na proudovém displeji zdroje objevil (nesmyslný) údaj
22A a ten je tam od té doby stále v režimech SER a PAR. Sice dává na výstupu
výkon ale neměří. V režimu IND (nezávislé) se zdroj chová normálně až na
uvedený 40mA offset.

Pochopitelně jsem ho otevřel a koukal na stav bočníků pro měření, na spoje
atd. nic zjevného ani napáleného jsem neobjevil.

Jsem značně nasrán, obzvláště když už jsem ten analogový MESIT dal z baráku.
Takže za mne - NEDOPORUČUJI.

Jedna fotečka pro ilustraci.

Zdravím

Láďa