Re: Potřebný průměr trubky pro protažení kabelů mezi rozvaděčem a solárním měničem

Čtvrtek Prosinec 21 10:12:22 CET 2023

Měřící trafo je na výstupu zatížené odporem a pokud má dávat rozumnou
úroveň signálu, ten odpor nebude zas úplně malý. Kapacita vedení tomu
pak posune fázi a ten výkon se pak nedá měničem vykompenzovat. To bude
nejspíš jediný problém. Ale aspoň pokud to měnič umí takhle připojit
napřímo, to měření bude řádově rychlejší, než přes smartmetr.

Abych se té stálé spotřeby zbavil, uvažoval jsem dvě možná řešení.
Analogové a digitální.
Analogová verze by obsahovala cívku třeba 100 závitů navlíknutou na
každé proudové trafo a nějaké 3x malé tráfko 230/6V. Odporem pak doladit
příkon měniče cca na nulu a když mám přetoky povolené, klidně aspoň přes
léto i do malého trvalého přetoku. Protože jinak si to opravdu vezme i 2
KWh denně a naprosto zbytečně, jen kvůli nepřesné reglaci.

Anděl