Re: Potřebný průměr trubky pro protažení kabelů mezi rozvaděčem a solárním měničem

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Úterý Prosinec 19 12:42:23 CET 2023

Pokusím se to tedy popsat co nejpodrobněji :
Instalace je z února letošního roku z února.  FVE  5.8 kW, baterka  9.9
kWh, měnič Goodwe 10kW.   13 panelů v jednom stringu.  Příprava pro druhý
string : kabely vytažené do střechy
Elektroměrový rozvaděč v plotě,  je tam 4Q elektroměr od ČEZu s GSM
komunikací pro 1/4 hodinové odečítání a přijímač HDO se dvěma výstupy,
jeden pro nízký tarif D25 a druhý pro odpojení FVE. Detaily zapojení jsem
nestudoval, ten technik od ČEZu byl pěkně protivný, když jsem nad ním
stál.  Z tohoto rozvaděče vede kabel 4 x 16 do hlavního rozvaděče domu v
přízemí, kde je hlavní vypínač a přepěťovky,. Pak se přívod dělí do tohoto
hlavního rozvaděče a do dalšího malého rozvaděče v podkroví. Oba jsou za
přepěťovkami v podstatě paralelně, není to nijak odjištěno.  Je, stejným
kabelem 4 x 16 jako hlavní přívod.    V hlavním rozvaděči v přízemí jsou na
tomto společném přívodu měřící cívky Goodwe měniče.  Komunikace k měniči je
po zvonkovém kabelu, je to asi  nějaká RS485.
V podkroví je měnič, baterka a DC a AC rozvaděč FVE.  Z toho AC rozvaděče
jde přes jistič 3 x 16A  přívod tím slaněným vodičem 5 x 4 do horního
rozvaděče , kde je další jistič 3 x 16A.  Ten by tam snd ani nemusel být,
ale dak jsem ho tam pro jistotu.  Všechno tohle je před jakýmkoli dalším
jištěním nebo proudovým chráničem.  Veškerý odběr domu jde pak přes
samostatné jističe a chrániče z obou rozvaděčů, které jsou  na hlavním
přívodu v podstatě paralelně.   Horní  rozvaděč je připojen přes
zelenožlutý PE 16mm2 na společný zemnící bod ve sklepě. Na tento přívod je
připojen i ochranný vodič měniče 16mm2.
Všechno prošlo revizí jak dodavatele , tak ČEZu. Konzultoval jsem to i s
revizákem, který mě dělal před šesti lety revizi na nový dům.
Na střeše jsou hromosvody, panely jsou na něj  připojeny přímo na střeše.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW