Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Prosinec 10 04:43:10 CET 2023

To využití baterek je potenciálně širší záležitost.
Nákup a prodej na spotu je jedna z možností, ale ne jediná. Mimochodem
Vy píšete o výkupní ceně 1.80 Kč/kWh, takže jste měl asi nějakou fixní cenu.
Ale na spotu ta cena skáče v celkem dost širokém rozmezí.

Nicméně jsou i jiné možnosti. Já mám dvojsazbový tarif D25d. A rozdíl
distribučního poplatku ve vysoké a nízké sazbě je poměrně výrazný.
Takže se mi pravděpodobně vyplatí (v zimě, když nebude svítit slince) to
natlačit v noci do baterky za nízkou sazbu, a jet z toho přes den, Takže
ve vysoké sazbě budu s nulovou spotřebou.
Sice je od toho teoreticky třeba odečíst cenu za amortizaci baterky. Ale
tu baterku už tam stejně mám. A jen z hlediska času stejně nakonec
odejde, i kdybych přes ní neprotlačil nic. Tak by byla škoda ji raději
neojet provozem.

Jak píšete, ty domácí baterky jsou skutečně nevyužitý potenciál.

PL