Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 8 17:09:54 CET 2023

No já nevím. Jak moc máte důvěryhodné zdroje?
Toho 0.5C jako dlouhodobě použitelné uvádějí jak výrobci, tak různé
teoretické práce.
Jako krátkodobé se pak uvádí zhruba dvojnásobek, tj. pro většinu baterek 1C.

K podvybití baterek: nové články z výroby a baterky podvybité jsou
myslím dost něco jiného.
Při hlubokém vybití se myslím na anodě usazuje lithium v kovové formě.
To jednak vytváří
bariéru, která brání průchodu Li+ iontů na anodu. A kromě toho tohle
lithium už je nenávratně
ztraceno, už se nedokáže dále zapojit do intové/elektronové výměny.

PL