Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Martin Záruba swz na volny.cz
Pátek Prosinec 8 09:43:53 CET 2023

No to máte pravdu. Zvlášť když v létě je běžné, že v noci, berou někdy
chvilkově střídače přes 80A.

Já vlastně netušil, že ty měniče budou tak úsporné. Mě se hlavně
nelíbilo to vysokonapěťové řešení s potřebou blancovat panely a s
rizikem úrazu. Tlustší dráty mi nevadily. Ale uznávám, že ty moje
střídače mají horší účinnost, když mění z 80VDC na 230AC. Ale zase nemám
žádné ztráty v nabíječi, protože žádný nemám. Dnes, kdy už jsou panely
čisté, jsem udělal pokus: Protože měniče mají MPPT, a baterky mají
momentálně 77.46V, odpojil jsem je a proud šel z panelů přímo do
střídače (jen jednoho, zbylé dva jsem vypnul). MPPT ve střídači nastavil
napětí na panelech na 79.1V. Pokud tedy za normálního režimu jsou přímo
připojené k baterkám, jsem v téměř v bodě největšího výkonu.

Martin Záruba